O parte importantă în atingerea acestor standarde o reprezenta motivarea angajaților pentru ca aceștia să muncească mult și să fie pregătiți să lucreze în orice moment, valori pe care Jobs le lua foarte în serios, potrivit lui David Black, un fost angajat al Apple intervievat de Business Insider.
Black a lucrat pentru gigantul american în domeniul tehnologiei pentru aproape 12 ani. La începutul anilor 2000 acesta a părăsit însă compania pentru a pune bazele propriei firme – DB3 Innovation.
El povestește că a stat destul de mult în apropierea lui Steve Jobs pentru a realiza ce efect avea prezența sa asupra angajaților. Spre exemplu, atunci când Jobs urma să se așeze pe terasă pentru a lua prânzul, angajații își terminau masa cu 15-20 de minute înainte ca el să ajungă acolo.
„Nimeni nu se așeza lângă el”, povestește Black, explicând că unul dintre primele lucruri pe care le învățai la Apple era că trebuia să fi pregătit să răspunzi oricând la întrebarea „Tu la ce lucrezi?”.
Nu era însă singurul moment în care fostul CEO al Apple își interoga angajații. Black povestește, totodată, că la un moment dat un tânăr care făcea un stagiu la Apple a urcat în același lift cu Jobs. Acesta l-a întrebat imediat la ce lucra, iar atunci când tânărul a menționat că făcea un control de calitate pentru un produs, fostul șef al Apple l-a întrebat „De ce mergi jos? Ar trebui să te întorci la muncă”. „Tânărul s-a albit complet la față, iar Steve i-a zis
Cu o altă ocazie, el a pus aceeași întrebare unui alt intern și i-a cerut să îi arate chiar în lift proiectul la care lucra. „Acesta era motivul pentru care nu voiai să te afli în spațiul din apropierea lui Steve”, concluzionează fostul angajat al Apple.